måndag 4 oktober 2010

Nya tag!

De senaste dagarna har jag funderat och funderat, när det gäller min kropp och vikt.
De som har läst "min historia" vet att jag i 20-års åldern gick ner över 40kg, men att jag senare gick upp betydligt mer.
Forskning säger ofta (förr i alla fall), att om man går ner för snabbt, så går man upp allt i vikt (och lite till) inom ett år. För mig stämmer det dock inte helt, utan jag höll vikten några år, innan jag blev helt förslappad och struntade i allt.

Då när jag gick i ner i vikt började jag som helt otränad, jag gick bara mellan hemmet och jobbet och åt allt för mycket mat.
Eftersom jag både la om kosten och började med två timmars promenader varje dag, försvann vikten snabbt och det känns helt naturligt.

Nu däremot tränar jag redan, har relativt bra kondition och har redan gått ner 30kg, men vill ner 15kg till.
Den senaste tiden har jag inte skött kosten, det kan jag ärligt säga, men det gäller inte hela de två senaste åren, då jag försökt gå ner mina sista 15kg.

Det känns frustrerande och jobbigt att inget händer, just nu vill jag så gärna gå ner de där kilona!
Som jag skrivit förut har jag minskat i centimeter, men kan inte glädjas åt det till hundra procent, eftersom vågen står stilla.

Ni som har följt min blogg i sommar vet att jag har haft projektet "27 veckor till toppform" och jag har tio veckor kvar på det, men på 17 veckor har jag som sagt inte gått ner något i vikt.

För att jag inte ska ha allt för stor press på mig, för jag känner att det inte passar mig, har jag bestämt att utöka toppforms jakten med elva veckor, så mitt nya slutdatum är den 28 februari 2011. Planen består av morgonpromenader, GI eller LCHF mat (eftersom jag mår så bra av den maten) och självklart olika träningspass på gymmet.

2 kommentarer:

  1. Det är klart att du kan fixa det!!
    Lite stöd kanske du kan få här: www.giviktkoll.se/gibilaga
    Det är alltså ett rabatterat medlemsskap som jag såg i en tidning.
    Stor kram o pepping!!
    Christin

    SvaraRadera
  2. Tack Christin :)Ja, jag har ju klarat det förut, så det är klart det ska gå :D

    SvaraRadera

Hej! Kul att se just DIG här :o)