onsdag 6 oktober 2010

Morgonpromenad

Idag är jag "ledig" från skolan, men tog en tidig morgonpromenad med Camilla från Bollnäs, i mitt öra.
Det är trevligt med telefonpromenader, det ger mig lite xtra styrka att verkligen gå upp i ottan :D

Vi hade en diskussion om dieter eller rättare sagt om att inte gå på diet utan ändra sin livsstil. Vi är alla olika för vissa funkar en sak och för andra funkar något annat.

Jag vet VAD som har funkat för mig förut, men jag gör självklart något fel nu, eftersom viktminskningen inte fungerar.
Jag vill inte/orkar inte räkna en massa kalorier eller laga efter recept med "allt för många" ingredienser, får jag skylla mig själv då??

Jag har registrerat mig för en gratis månad på GI-viktkoll (tack Christin), jag vet hur konceptet fungerar innan, så det jag ska försöka vara duktig med, är att registrera matintaget och konditionen, så jag får en rimlig hum över läget av kalorier in och kalorier ut.

3 kommentarer:

  1. Tack för allt din peppning!! Jag uppskattar mycket dina ord.
    Att skriva vad man äter fungera så bra. Vi kör tillsammans nu!!
    Kom igen!
    kram

    SvaraRadera
  2. Vad roligt!!
    När du har nått din målvikt bjuder jag på en ToR biljett med Ventrafiken ;) Kan inte betala hela resan från Norrland, men du får se det symboliskt!
    KRAM!
    ps de tablettliknande sakerna är just tabletter :)

    SvaraRadera
  3. haha vi skulle levt på stenåldern!! då man fick slita för maten om man skulle ha någon :P idag är det ju tvärs om.. idag får man slita för att inte få i sig för mycket haha! Det ar mysigt med prommisen =) Mer sånt =) Men om en vecka och en dag kommer du till mig :) Puss å kram Camilla

    SvaraRadera

Hej! Kul att se just DIG här :o)