måndag 11 oktober 2010

Känner mig vilsen

Idag var det första dagen på första praktiken av de tre perioderna vi har på sjukgymnastprogrammet. Fyra veckor framåt ska jag vara på Ortopeden i Sundsvall.
Jag valde Sundsvall för att jag ville komma några mil neråt landet och komma bort från Umeå lite.

Dagen har varit rena snurren, vi har gått hit och dit, träffat patienter, undersökt, tränat dem och de har tränat själva. Imorgon får vi träffa nyopererade patienter, det ska bli intressant, men känns lite skrämmande.

Vår handledare, sofia, har jobbat i Sundsvall runt 10år. Hon har väl hand om patienterna och jag har redan lärt mig mycket av henne. Det är så lärorikt att lyssna på hennes samtal med patienterna, men även kolla in hennes kroppsspråk och se hur patienterna reagerar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Kul att se just DIG här :o)