tisdag 19 oktober 2010

Äntiligen!

Ikväll fick jag äntligen köra ett riktigt Activo spinningpass och det var bra, mycket bra.
Passet bestod av sju intervaller i varierande terräng, jag försökte pressa upp pulsen så högt jag kunde, men kom bara upp i 90% av max (enligt formen 220-åldern) och kanske får inse att min maxpuls är lägre, för jag borde ha kommit upp i 95%, tycker jag.
Jag får ta tillfället i akt när jag är här nere att köra med pulsband och lära mig att pressa mig lite xtra hårt.

Jag kan inte göra så mycket annat än att spinning, när det gäller kondition, för jag har fått jätte ont i min ena fotvrist. Jag tror att det är inflammation i senskidorna till musklerna som sträcker upp tårna och foten, uppåt. Ont gör det och jag har till och med problem att gå :( och jag som älskar att gå! Jag smörjer med zone och hoppas det går över snart!

1 kommentar:

  1. Hej Vännen!
    Hoppas du känner dig bättre snart, massor med kramar från Götet!

    SvaraRadera

Hej! Kul att se just DIG här :o)