söndag 11 juli 2010

Morgonstund har guld i mun


Solen sken och det var sköna 20grader när jag hoppade upp på cykeln runt halv sju. Istället för att åka ut mot ågelsjön körde jag en "five hill tournament" i backiga Åby. Jag började med uppvärmning innan jag smygstartade uppför ättetoppsbacken, sen backen uppför stenbrinksvägen, efter den tog jag nästa bake upp (mellan stenbrinksvägen och sågarbacken, de som känner till Åby vet vilken), sen åkte jag bort mot bråvalla och åkte upp till ga.stockholmsvägen och så avslutade jag med min gamla backe Brinkbacken och jag kan säga att det sved ordentligt i låren :-D Jag börjar inte förren kl 10 idag, men jag behöver ge mig iväg alldeles för tidigt om jag ska åka bussen till stan, därför var jag uppe tidigt. Visst kan jag ta cykeln till jobbet, men om jag är lika trött efter jobbet idag som igår, avstår jag helst. Det ska bli ännu varmare idag, med 33.8grader igår, vad blir det för hetta idag? Jag minns för fyra är sedan när Camilla och jag var i England, de pratades om största värmeböljan på 100år. När vi kom till Brighton var det 35grader och vi hade planerat att bada i havet, men det var verkligen inte som 35 svenska grader och det var riktigt kallt i havet, så vi avstod helt enkelt.

1 kommentar:

  1. Hej

    DU är så duktig kämpa på : )Önskar jag hade din disiplin : )

    SvaraRadera

Hej! Kul att se just DIG här :o)