onsdag 2 juni 2010

Soldyrkare


Syrener är väl de vackraste och väldoftande försommar "blommor" som väcker examensminnen.
I sommar har jag inget gym att träna på i Norrköping, eller gymmet här i Umeå är anslutna till CMS(gym är anslutna i ett nätverk och man får träna var man vill) så jag kan träna i Linköping och Finspång (2-4mil från Norrköping), för alla gym som varit anslutna till CMS i Norrköping hör nu till två mer nationella nätverk. Visst kan jag träna själv, men jag gillar att gruppträna och får xtra kickar av det, så jag kommer sakna det. Och något annat som är negativt med CMS (kanske andra nätverk oxå) är att man bara får träna 30dagar på ett annan ort och sen måste man åka till sitt hemma gym för att få en stämpel, så man kan träna 30 dagar till. Och om jag nu skulle vilja träna i Östergötland i tre månader på mitt IKSUkort, måste jag upp till Umeå två ggr och det kostar mig mellan 2400-6000kr T&R, beroende på färdsätt och då är det billigare att köpa tre månaders träning på ett lokalt gym. Då är frågan om
det finns något gym där man kan köpa träningskort för enbart tre månader och inte 12, som är vanligast? Och sen är nästa problem att om man köper gymkort för kortare tid än 12månader måste man oftast betala alla månader kontant och jag kan ärligt säga att jag har inte 1000kr över denna månaden :-( suck

2 kommentarer:

  1. Otroligt vacker bild! Har du kollat Friskis o Svettis? Bra priser, ibland både jympa, spinn o gym och hos oss finns 4mån kort. Kram christin

    SvaraRadera
  2. Christin: Tack, en lärare skrattade när jag stod och fotade i buskarna :)
    Jo, jag vet att F&S har bra priser, men vi går inte så bra ihop :D Möjligen att jag kör något utomhuspass!
    Kram

    SvaraRadera

Hej! Kul att se just DIG här :o)