fredag 11 juni 2010

Lite cykling

Idag kom jag äntligen iväg och pumpade däcken på min cykel. Oj vad härligt det är att cykla på välfyllda däck! Det var nästan ett år sedan jag satt på sadeln på min kära cykel.
Vädret var inte det bästa, men jag tog en lite runda, men känner att i morgon kan det gärna bli en lång, mycket längre. För man ska väl inte börja lite försiktigt eller? :D

Jag ska på upptäcktsfärd och kolla runt lite för att se om jag hittar några roliga ställen för utomhus träning. Visst, vi en igenväxt fotbollsplan utanför huset, men det finns så nyfikna grannar, så det känns inte så roligt att träna där.

Det jag verkligen behöver i sommar är lite "sinne", pannben, jäklar anamma, för att klara sommarträningen ensam. Men som Sara skriver är vi själva är våra enda begränsning för att lyckas. Och det är hur sant som helst och jag ska visa mig själv att jag har lika mycket pannben inom konditionsträning, som inom styrketräning.

Enligt beteendemedicin så har man betydligt större chans att lyckats med något om man har sett någon annan lyckats med samma sak, eller om man har positiva erfarenheter själv.
Och efter alla timmar framför Biggets loser, har jag ju sett många lyckas med att, framförallt. bli löpare, även om det väger mer än andra.
Dessutom inspireras jag av Ella, Sara och många andra bloggtjejer, så jag är övertygad att även jag kan bli en löpare. Jag SKA bli en löpare!

1 kommentar:

Hej! Kul att se just DIG här :o)