tisdag 29 juni 2010

I slutet av tunneln


Är jag en riktig äventyrare nu? Jag tar min cykel, vattenflaska, nödproviant och ger mig ut. Jag tror jag har en plan, men var är vägen jag ska åka? Ger mig ut i skogen istället, det är en fin stig den ser vältrampad ut, självklart tar den mig till en välkänd plats, eller? Jag kom till en stigkorsning och frågade åt vilket håll jag skulle gå, jag trodde verkligen jag var på väg mot Ågelsjön, men vart hamnade jag? Jag mötte två äldre män som jag frågade, var är jag? Och fick till svar: Du är här :-D så sant! Tillslut hittade jag en skylt, 2,5km Näkna (och de som känner till området, så är näkna åt ett annat håll än Ågelsjön) och slutligen visste jag åt vilket håll hemåt var. Ett mini äventyr på ett par timmar.

1 kommentar:

  1. Jo, men det måste varit en intressant cykeltur! Och Näkna är ju nästan mina hemtrakter; graversfors.

    kram!

    SvaraRadera

Hej! Kul att se just DIG här :o)