tisdag 8 juni 2010

27 veckor till toppform!

I ett svagt ögonblick sa jag till en klasskompis att jag ska väga 85kg den 11december när han ska tävla på Lucia pokalen, så då har jag knappast något val :D
85kg är min målvikt och jag har försökt att gå ner mina sista 15kg förut, men har aldrig lyckats, så nu är det dags!

Min plan är att äta GI mat eller LCHF, skippa de raffinerade kolhydraterna, som jag mår så bra av att vara utan. Det sägs att 90procent av viktminskning är beroende på maten, så det gäller att jag är riktigt strikt. De första åtta veckorna ska jag äta enligt GI metodens rivstartsfas, efter det bestämmer jag hur fortsättningen blir, LCHF eller GI.

När det gäller träning i sommar satsar jag på träning med kroppen som motstånd, då jag inte har något gym att träna på. (tänkte vara lite ekonomisk)

Första perioden, till den 5 (6) augusti då jag ska åka till Alperna, gäller det för mig att få upp konditionen. Åby är perfekt för backträning, då det är rejält kuperat.
Promenader, löpning och cykling blir grundträningen, övrig träning kommer bli crossfit inspirerad.

Några mål med "styrketräning" är att jag ska klara 10 armhävningar på tå, kan knappt utföra en (1) idag. Och så ska jag klara av en chins, kanske låter lite, men det är svårt.

I slutet på augusti åker jag upp till umeå och då blir det 6-7 veckor på IKSU om jag är sugen på det. Sen följer fyra veckors praktik och då vet jag inte var jag håller till.
De sista fem veckorna hoppas jag kan bli en blandning med inomhus och vintersport!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Kul att se just DIG här :o)