onsdag 11 november 2009

Massage

Idag började vi med massage i skolan, själv har jag fått massagen tillgodoräknad, eftersom jag redan är massör och har jobbat ett tag. Jag var inte riktigt säker på om jag skulle kunna hoppa över den, så jag var med på lektionen idag, men även för att lära mig något nytt.
Det var flera massagegrepp jag inte kände igen, så jag kände mig nöjd att jag gick på lektionen.
Vi hade ryggmassage, men ärligt talat hade jag gärna fått benmassage, efter all träning.

Jag kommer ihåg hur tafatt jag själv var i början av min utbildning, de första trävande Effleuragen utmed en klasskompis rygg och jag tränade och tränade, för att få in den rätta känslan.
Jag tyckte att mina klasskompisar gjorde bra ifrån sig, ju längre dagen led och är övertygad att de kommer klara tentan galant. Jag tycker däremot synd om dem för de får endast ca 14h lärarledda massagelektioner, jag tycker det är ett viktigare arbetsverktyg än så!

I morgon har jag "uppgympning" och jag är ingen människa som är duktig på koreografi, vare sig det gäller gympa eller dans, men nu har jag fått häng på mina rörelser. Hoppas bara jag inte får hjärnsläpp i morgon :o)

Snart är det Bönderna på TV4, det får jag inte missa!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Kul att se just DIG här :o)