lördag 14 november 2009

Snön faller ner


Snöflingorna är som vita duggregnsdroppar,så det lär inte bli något tjockare snötäcke på umeås gator och torg (i morgon får ni veta om jag hade rätt) Hela veckan har vi ju haft gympapass varje dag,så man kan ju tro att jag skulle stanna hemma från gymmet idag,men inte det inte. Jag skulle nog kunna bosätta mig på IKSU,de har verkligen allt. Idag gick jag bara på ett soft street dance pass, helt olikt mig, men det var skönt gung och jag hade skönt sällskap av dansanta J. Den tänkta höjdpunkten skulle vara när jag tittade på "fitness five" tävlingen inne på gymmet,men det dåliga arrangemanget grusade min glädje. (Fitness five består av bänkpress, bicepscurle, knäböj, chins och disp, max reps på 75sek(olika %tal av kroppsvikt)) Om jag minns rätt har IKSU arrangerat tävling förut,men inget var ordnat,när det gäller vikter och ställningar (småvikter var fram plockade,men inte tillräckigt av större valörer) och klovarna var osäkra. Och även om "sporten" är ganska ny,så finns det klara regler som ska följas och det var lite si och så med bedömningen. Om fitness five ska kännas seriöst,måste ett bättre domarsystem införas, opartiska och framförallt fler domare som bedömer. Jag är sugen själv att någon gång tävla i det,men det beror helt på sportens framtid (och min kroppsvikt :) ). Dagen avslutas med en skön tvkväll,med mästerskapsdans och dansbandskampen,så jag känner mig nöjd med dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Kul att se just DIG här :o)