onsdag 4 november 2009

Hel ledig dag

Idag har jag bara slöat, först en latte på Wayne´s och sedan har jag i stor sett bara varit, lyssnat på 80-tals musik, stretchat, vilat och andats in den svala höstluften under promenader.
I morgon börjar vi en ny kurs, även om vi inte är riktigt färdiga med den senaste, vi har "uppgympning" nästa vecka. Ska bli kul, men nervöst. Och jag är fortfarande kass i min hälsena och dessutom fick jag jätteont i mitt ena knä igår, det gillar jag inte alls!!

Den nya kursen innehåller funktionsanalys, massage, biomekanik och vetenskaplig metod.
Det ska bli kul och spännande med funktionsanalysen, för det är något jag verkligen vill lära mig mer om. Massagen tänkte jag försöka hoppa över, men har inte hunnit lämna in mina betyg (ska ske två veckor innan och jag tänkte inte så långt framåt), så jag ska vara med ändå. Alltid lär jag mig något nytt och jag kan ärligt säga att jag har lagt till en egen teknik när det gäller massagen. Så för att få hyfsat betyg nu, behöver jag absolut träna lite :o)

Nere i söder har ett snöväder börjat sin bana upp över landet, himlen är svagt rosa här, kommer snön upp hit?

De som tror jag inte tränar, har nästan rätt, jag har kommit igång lite smått, men min plan grusas lite av öm häl och knä :o( Rehabiliteringsträning vad är det?? (går bra att säga till andra att de ska ta hand om sin kropp)

3 kommentarer:

  1. Hur ser det ut med slalombackar i Ume´? Har spanat lite på nätet och det verkar finnas en liten backe. Kramar!
    PS: Hoppas knät och hälen är brättre nu!!

    SvaraRadera
  2. Bella: Jo tack, kroppen känns bättre, kanske beror på att jag inte har promenerat några längre sträckor de närmaste dagarna.
    Möjligen att det finns någon backe, annars är det ju mer på västkusten de finns :D
    Kram!

    SvaraRadera
  3. backar finns det gott om här... men ingen snö. Jag vill ju åka slalom (förutom att umgås med dig så klart!)

    KRAMAR!!

    SvaraRadera

Hej! Kul att se just DIG här :o)