tisdag 2 september 2008

Träningsvärk och cirkelträning

Förvåningen har varit stor sen söndagens träningspass. Jag har haft mördande träningsvärk nästan i hela kroppen, men det mest förvånande är att jag idag, helt plötsligt, fick träningsvärk i magen. Jag brukar alltid få träningsvärk dagen efter, eller tom samma dag, men aldrig två dagar senare, börjar jag bli gammal? Gör fettdriften att det tar längre tid? Jag känner mig inte alls sliten, så jag tror verkligen inte att kolhydrater är viktigt, om man bara äter och ger kroppen bränsle!

Idag körde jag det "nya" passet på gymmet, CT, hederlig cirkelträning.

"CT- HÖSTENS NYHET!
CT- Cirkelträning är en rolig och varierande träningsform. Du tränar både kondition och styrketräning i olika stationer. Enkla övningar och högt tempo ger garanterar en härlig känsla efter passet. Du tränar själv eller tillsammans beroende på antalet deltagare. Instruktören peppar och korrigerar teknik under passet som passar alla! 45 min!"

Jag gick in i tärningssalen med viss skepsis, men jag måste verkligen säga att det var verkligen jobbigt (det förstod jag) underhållande och verkligen roligt!

Kul med något nytt, där man får träna och svettas järnet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Kul att se just DIG här :o)