söndag 12 september 2010

Ensamhet?


Vad är ensamhet egentligen? Jag tycker om att sitta och filosofera, ensam på ett fik. Jag läser lite, kollar in folk, lyssnar på andras samtal och känner mig inte alls ensam.
När jag har varit i skolan en hel dag känner jag inget behov att umgås på kvällarna och jag känner mig verkligen inte ensam.
Och när jag tränar på kvällen kan jag ha sällskap i gymmet, ibland, men om jag går på ett gruppträningspass känner jag inget behov av sällskap. Är jag tråkig eller är jag bara jag?

1 kommentar:

  1. Du vet att jag är likadan. Jag tror man är så som människa. Vissa är sociala andra mer introverta. Men introvert har en sådan negativ klang. Jag vet inte varför jag är så, behöver liksom få vara i mig själv. När jag är med andra blir jag ju en annan person, i relation till andra. Men när jag är ensam är det just bara "jag". Ibland blir jag bättre tillsammans med andra ibland blir jag en sämre version. Därför skönt att få vara neutral, ensam ibland. Hänger du med mina knasiga tankegångar ? :)

    SvaraRadera

Hej! Kul att se just DIG här :o)