tisdag 19 juni 2012

Ginger beer

Här om veckan när jag var på pub med några klasskompisar frågade jag bartendern om de ade ginger beer, svaret ble NEJ, men vi har ginger ale. Jag frågade om det var lika gott att blanda med whisky och han svarade självklart. Svaret ledde till att jag frågade om han hade smakat det och han svarade nej, hallå! I NZ säljer de Shweppes Ginger Beer, men den finns inte på deras EU sida, vilket känns konstigt när Irland och UK dricker det, mmen de säljer kanske bara llokalla drycker?
I alla fall så sökte jag efter Ginger Beer och hamnade på Systembolaget och hittade denna sort. Såg även på en blogg att de hade sålt en Australiensisk sort förut, som jag smakade på NZ. Sorten på bilden kommer från England och var mycket god med härligt stark efterkänsla av ingefära och chili. jag hoppas förståndiga pubar köper in denna och erbjuder sina kunder denna goda dryck som är söt men ändå kryddig och god!


2 kommentarer:

  1. Ja, den ölen var trevlig! Tackar för tipset. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag som inte dricker öl skulle ju inte kalla den öl, men med det namnet så :)

      Radera

Hej! Kul att se just DIG här :o)