måndag 11 juni 2012

Apan satt i björken...


Av någon anledning hänger det ofta roliga saker i en speciell björk i närheten av huset där Elin bor. Hon tog ledigt från jobbet och förgyllde min examensdag och det värmde verkligen i hjärtat. Jag fick en "Umeå kulturhuvudstad 2014" tröja med speciella Umeå hjärtan av henne (och gochoklad). Jag kommer nog inte minnas Umeå med värme i hjärtat när jag bär den, utan jag kommer minnas examendagen med värme i hjärtat för att hon kom och delade stunden med mig.

 Idag fick jag examenskort ifrån vännen från storstaden i väst, hon är en scrappare av hög rang och kortet var strålande fint, tack! Fick även två dubbel triss och vann 50 riksdaler :)

 I söndags fick jag för mig att gå på gudstjänst, orsaken var att Sofia kyrkokör var på besök och jag tänkte det kunde bli en fin stund. Det var en gudstjänst med både dop och nattvard, förutom skönsång av kören från huvudstaden. De senaste åren har jag endast gått till kyrkan på julafton, men missade förra året, då jag var i NZ. Gårdagens gudstjänst var trevlig, prästen var lite flummig och strålade av glädje, dopvattnet kom från Blekinge så att barnet skulle känna igen vattnet när hon senare skulle vistas där för bad och lek. Kören var fantastisk och de hade även stråkorkester med sig, en riktig lisa för själen :D

1 kommentar:

  1. Men åh! Haha! Alltså en annan gång är det du som tar ledigt från jobbet ;) Ja precis, ett minne från examen kan det ju också vara. Eller pepp till dig själv att du fixade dessa tre år. Du gav inte upp, trots hinder och motstånd! Nu bär det av framåt! Kram.

    SvaraRadera

Hej! Kul att se just DIG här :o)