tisdag 14 februari 2012

Godis!

Nu har Delicato kommit med små delicatobollar och dammsugare, tror de att en liten boll och en dammsugare räcker att äta för en som aldrig får nog, när det finns FYRA bollar eller TRE dammsugare, i ett paket?
Jag kunde inte hantera det och åt upp alla i ett nafs.
Jag sa till dietisten att jag inte skulle köpa hem något gott, men så fel det blev, när jag helt plötsligt tänkte ekonomisk!
Och varför åt jag något just idag? Jag vet inte, har rannsakat mig och känner ingen stress, känner mig inte låg, skulle säkert kunna skylla på hormonerna, men det vill jag inte.
Jag åt, jag njöt och fick inte dåligt samvete, men om jag vill nå mina mål, så får jag skärpa mig och göra som jag brukar, ta en söndags fika :D


4 kommentarer:

  1. Dammsugar-reklamen var grym! Undrar om det inte är liiite vilseledande också? Får man skriva så där? :/

    Fast de är ju goda! :)

    SvaraRadera
  2. Ja, man ska bara köpa hem det man ska äta. Men det är svårt. Jag har en kompis som älskar lösgodis och när hon faller till föga köper hon en gigantisk påse. Köp endast tio godisbitar och njut av dem, brukar jag säga. Så kan man inte göra tycker hon. Det kan man visst!

    Sv: Mmm, hoppas att jag köpa jeansen på fredag.

    Kram, Pernilla be

    SvaraRadera
  3. Attans! Men om du inte tar någon på söndag så är du på noll igen :D

    SvaraRadera
  4. Håller med, klart att man äter alla på en gång! Gott är det ju!

    kram!

    SvaraRadera

Hej! Kul att se just DIG här :o)