måndag 3 oktober 2011

30dagars jogg avbruten

Tanken var att jogga 30 dagar i sträck för att komma igång ordentligt, men nu känner jag att jag är rejält övertränad, har förkylningssymptom och har tappat lusten att träna helt, så jag känner att det är bäst att bryta efter 21 dagar. Jag har under dessa dagar avverkat 58km i joggingskorna och max distansen blev 10km.
Jag kommer nu jogg 2-4 ggr/v och jag ska satsa på fart istället för distans, en period, för att få upp konditionen ännu mer.

I morgon ska jag på styrketräningsinstruktion på ett av gymmen jag går på, jag sa att jag ville ha en instruktör som är duktig på övningar som kan göra mig till en bättre löpare och övningar för axelvolym, det ser jag i alla fall fram emot :D

1 kommentar:

  1. Ja det är ju synd om du ska bli svinless liksom :) Låter ju bra med träningsupplägget framöver :)

    SvaraRadera

Hej! Kul att se just DIG här :o)