fredag 4 september 2009

Min nya stad=björkarnas stad


Under sommaren har inläggen fått solsting och inte hamnat här på bloggen. Nu har jag inlett ännu en ny fas i mitt liv! Jag har flyttat till umeå och har börjat på sjukgymnastprogrammet. Under mina nästan två år på jobbet i Kalmar har jag känt att jag vill hjälpa människor på ett mer djupare eller mer kunnigt sätt. I slutändan efter dessa tre åren,vet jag inte vad inriktningen blir, men kan tänka mig OMT. 80% av klassen är mellan 19-22år,men när man ser de andra klasserna,så ser man att det är övervägande unga nya elever iår. Själv trodde jag det skulle vara fler äldre eftersom intagningssystemet ändras från januari 2010.och möjligen försvårar att komma in för de som tagit studenten innan 2003. De första 10v kommer vi bohma oss åt anatomi och det är så mycket mer än det jag läste till massör,så jag är glad att jag kan det grundläggande,skelett och muskler,något så när.

5 kommentarer:

  1. Hej Kära vän!
    Vilken fin blogg du har och tjusiga bilder har du tagit också! Lycka till med studierna, vi hörs!

    KRAMAR från Bella!!

    SvaraRadera
  2. Bella: Tack!! Jättekram till dig från mig!!

    SvaraRadera
  3. Heja Sophia, vad roligt att få följa dig så här. Du är en så fantastiskt härlig och bejakande och UNDERBAR människa! Jag hoppas att du ändå får ett bra socialt liv däruppe också, det är ändå rätt roligt med människor som man kan tycka om och ha lite kul med! Massa kramar så länge! Från Mika

    SvaraRadera
  4. Hej gumman, jag visste inte att du hade en blogg, vad kul ;O)

    FINA bilder! Härligt kort på ögat : )

    PUSS&KRAM/ Lotta

    SvaraRadera
  5. Mika:
    :o), jag ska försöka göra mitt bästa och bli mer social.
    Längtar efter all kärlek i från Orsa
    Kram till dig med!!

    Lotta:
    Puss och kram till dig med, jag så ditt med. på FB.
    Puss

    SvaraRadera

Hej! Kul att se just DIG här :o)