tisdag 29 september 2009

Höstväder


I söndags var jag uppe vid vindelälven och strosade. Vädert var på topp och det var en mäktig syn,när vattnet virvlade fram. Det finns en inte för lång hängbro, där man kan korsa älven,men jag vågade inte gå över. Mitt sällskap tyckte nog jag var smått löjlig,men det gick bara inte! Visst önskar jag att jag hade kunnat,men när alla cellerna i kroppen skriker nej,så är det inte enkelt. Jag skrev förra veckan att jag skulle börja träna om två veckor,men det innebär inte att jag inte tränar ändå. Förutom mina 2x30min promenader till och från skolan,så tvingas vi för tillfället att träna "gympa" i skolan. Vi ska i framtiden kunna leda grupper i gruppträning och den "lättaste" varianten är hederlig gympa. Det är en underskattad träningsform och kan göras grymt jobbig, så efter gårdagens lätta pass är det många som är ömma i kroppen och jag är inget undantag. Imorgon ska vi lära oss inledningen av ett pass och varje grupp leder resten av gruppen i olika moment. Jag hoppas vi slipper köra ett helt pass med styrka,för jag har riktig maffig träningsvärk och kommer säkert inte kunna prestera bra alls. Det finns riksk att jag kommer börja gilla gympa och till slut kanske jag vågar mig på ett av Barbros pass :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Kul att se just DIG här :o)