söndag 6 september 2009

Min första fika i umeå

I Kalmar tog jag mig alltid en söndagsfika, jag hade ett favorit konditori, Strömsons. Det var ett litet personligt fik på en av stadens köpcentra, billigt och gott.
Tänkte inte riktigt idag att jag gick till ett av Umeås många city cafés, jag fick rena chocken när jag skulle betala. 42kr för en morotskaka, det är samma pris som jag chockades över på Ven, sommaren 2007.
Jag vet inte vilken verklighet jag lever i, men jag tyckte det var dyrt.

"Nya Konditoriet" i Umeå centrum får betyget;
Pris **
Service***
Aptitretande ***
Mysfaktor **** (vissa delar av cafét ***)

Igår hade vi Nollnings Stadsvandring, stadsvandring med uppdrag. Det var helt ok saker vi fick göra, Dansa på Apberget (skulle helst bjuda upp någon på torget), Uppdrag att hitta bussbiljett, biobiljett och en mamma med barnvagn + poäng för en pappa, Samla in påsar från olika butiker m.m.
Det var emellanåt intensivt tempo varvat med lugnare stunder och det gick inte helt bra för mig, men hoppas min grupp fick bra med poäng (jag var inte med till slutet)
Medlemmarna i våran grupp är lite för tävlingsinriktade, så det är lite för mycket allvar än lek, men visst har vi många trevliga stunder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Kul att se just DIG här :o)