måndag 14 september 2009

Har ni det bra idag?

Har dagen varit bra?? Skiner fortfarande solen?
Även om vi har haft högtryck nästan hela tiden sen jag flyttade hit, så känns det som att morgonvädret är nästan alltid vackert.
Som det var i Orsa, där gick jag ofta tog morgonpromenader med C och nog tycker jag att 95% av alla mornar bjöd på bra väder.
I morgon är vi "lediga" och då tänkte jag ta mig en morgon promenad, jag hittar ännu inte så bra, men jag vet nog en hel del bra vägar, där jag kan få upp pulsen.

I Kalmar saknade jag backar som gav mig pulshöjning, utan att jag behövde springa benen av mig. Och ärlig talat så är Umeå ganska flackt i stadskärnan, men tur för mig, finns det kuperad terräng, vilket gör mig glad. Någat annat som Umeå har gemensamt med Kalmar är vinden, även om Kalmar vinner, som den blåsigaste staden.

Idag var första gången som jag kände mig lite utanför gemenskapen i skolan. Eftersom jag bara varit med på en fest på två veckor, så är det förståeligt att de andra har fler saker att prata om. Men när de börjar planera vardagliga saker och inte frågar mig, så känns det lite tråkigt. Även om jag sa till en i lördags att jag gärna är med på andra saker än "suparfesterna", så får jag nog ta och bjuda till lite mera om jag verkligen vill umgås med dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Kul att se just DIG här :o)