torsdag 2 augusti 2012

Hur gör ni?

Jag har bott i korridor bra länge och låser sällan min ytterdörr, för det har allltid funnits en låast ytterdörr till huset eller in i korridoren. Här hör man så väl om någon låser eller låser upp sin rumsdörr och förundras över alla som låser sin dörr när de går på toaletten, duschar eller går ut i köket. Att man kanske gör det när man duschar kan jag förstå, men vem tror de är som bryr sig att ens chansa att gå in i ett olåst rum där ägaren är några sekunder ifrån?

Jag fick reda på i veckan att de inte bara utan vidare kunde erbjuda mig förlängning till december utan att utlysa tjänsten. Så nu får ni hålla tummarna att det inte finns någon som är LASad och knycker jobbet ifrån mig!

3 kommentarer:

  1. I stugan låser jag, innan jag går och lägger mig eller försvinner från tomten. Hemma i lägenheten, får det stå olåst medan jag sover.. (Vi har portkod i huset, jag har hund, och ibland vill man ju dessutom ha ett besök!) Däremot stänger jag numera toa-dörren om mig!! :D

    SvaraRadera
  2. Här e det alltid låst. Dag som natt.

    Håller tummarna för tjänsten!!

    SvaraRadera
  3. Bor på landet med två hundar som larmar och låser bara när vi åker hemifrån. Grannen låser som de går ut och är i garaget... Va jobbigt att alltid vara så rädd?!

    SvaraRadera

Hej! Kul att se just DIG här :o)