torsdag 30 juni 2011

Tog mig i kragen

Jag skulle ut på promenad och pratade med min kompis i telefon. Jag sa att jag måste komma igång och springa, men jag tycker det är så jobbit när jag alltid blir röd som en tomat i nyllet och tycker folk glor. Men då sa hon att det är väl inget att bry sig om, så jag tog mig i kragen och sprang på de flacka partierna :)

Jag fick ett erbjudande igår om att bli sponsrad med ett träningskort en månad, "kravet" var att jag tränade fyra ggr i veckan. Eftersom jag inte jobbar har jag inget busskort och har inte råd med något, vilket innebär att jag skulle få cykla till gymmet till varje träning, det är bara en mil enkel väg, men att vara "tvungen" att ge sig ut i ur och skur är inte lockande.
Jag kommer att tacka nej till erbjudandet, för gymmet som finns att tillgå har endast styrketräningsmöjligheter (förutom lite konditionsmaskiner) och jag är inte alls sugen på "vanlig" styrketräning. Det innebär inte att jag ska slöa i juli utan jag ska komma igång med träningen, för om jag vill nå mina mål kan jag inte sitta i soffan :) Så nu kör vi! Här ska det filas på tränings pass!

5 kommentarer:

  1. Hatar när det blir ett krav, då blir man anti

    SvaraRadera
  2. Det där var inte hela sanningen, eller ens i närheten av den. Självklart vill man inte betala för gymkort om det aldrig används men några krav fanns aldrig..? "tror du att du hinner med mer än 10 pass?(på en månad) annars kan du köpa 10-kort och skulle det regna hela juli så är det iaf inte bortkastat"
    Tänk på att det bara är dig själv du lurar med bortförklaringarna, nu kunde du skylla på busskortet, och ändå garderade du med att du var osäker på cykelns skick, och att det kanske regnar hela juli, och det bara finns styrketräning på gymmet som du själv valt, och hittar på krav som inte finns mm mm..? :)
    Jag tycker du ska börja vara ärlig mot dig själv, vill man inte så vill man inte, är man lat så är man lat. ;)
    Ville bara hjälpa dig att komma igång, hoppas du fixar det på egen hand, jag ska hålla koll. :)

    SvaraRadera
  3. Marcus: Om du säger så så, men visst sa du att om jag skulle ha ett månadskort, att du då ville se att jag tränade 4ggr i veckan, när jag frågade :)

    SvaraRadera
  4. Det var ju du som frågade och jag drog till med nåt och gjorde ett ";)" efter. Och vad som sades senare borde ha gjort det uppenbart, 10/månad är inte 4/vecka. Men söker man anledningar till att slippa så kan man ju alltid göra sina egna tolkningar. :)

    SvaraRadera
  5. Marcus: Du skulle ju peppa mig ju :-) Sluta läs detta inlägget och läs längre upp så ser du om jag är lat eller inte!

    SvaraRadera

Hej! Kul att se just DIG här :o)