lördag 9 maj 2009

Lördagsäventyr


Det regnade hela natten,ingen bra uppladdning inför en heldag på vattnet. Det var dags för kajak paddling och vi fick en fin dag med växlande solighet. :) Den som hävdar att det är lätt som en plätt att glida fram i en ostabil farkost,har inte min kroppshydda och svaga bålmuskler (dags för seriös träning). Kombinationen av rädsla att trilla i vattnet och dålig kontroll på min kropp,var inte den bästa, men efter ett tag kunde jag slappna av lite. Dagens mål var fysiskaktivitet, avkoppling, upplevelse och utmaning. Och jag kan säga att de stunderna jag kunde slappna av kände jag avkoppling och självklart var hela dagen en upplevelse och en utmaning,samtidigt som vi fick fysisk träning. Jag vill verkligen bli mera säker på att paddla,för även om jag tyckte det var Jobbigt idag, så förstår jag de som njuter av att glida fram på segelblanka vatten eller få adrenalin kick när man forsar nerför ett vattenfall. Så jag hoppas att jag blir en kajak människa i framtiden :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Kul att se just DIG här :o)