lördag 23 maj 2009

Ingång till Karlevi alvar


Solen sken nyfiket mellan molnen när vi stegade in över Stora alvaret. Dagens äventyr tog oss över bla. Karlevi alvar bort över Frösslunda by och avslutades vid Möcklebymosse,med fågelskådare. Om ni inte vet det så är stora delar av södra Öland ett av Sveriges 14 världsarv. :) Tänk att södra Öland har samma status och betydelse för oss människor som pyramiderna vid Gize och Taj Mahal i Indien. Vädret var som vanligt blåsigt,men solen sken mestadels. Några få lätta vattendroppar studsade på vara solvarma ansikten,men tack vare blåsten, blåste regnmolnen vips bort. Jag hade inte varit på alvaret förut, men har hört vackra ord om det,sett vackra bilder där ifrån. Jag trodde jag skulle få se stora "fält" med blommor i regnbågens alla färger. Förväntningar kan vara bra,men de kan även göra en besviken. Det som mötte mig var ett oftast torrt landskap med enar,några björkar och det som jag trodde skulle vara mattor av blommor var några kvadrat cm stora, visst var det en upplevelse och vackert i sig. Men mina förväntningar gjorde att jag blev en gnutta besviken,men jag är glad att jag fick uppleva stora alvaret i sällskap med mina kurskamrater :) tack för en din dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Kul att se just DIG här :o)