torsdag 30 april 2009

Styrketester

Egentligen måste det vara idiotiskt att utföra styrketester på folk som just börjat träna eller inte alls har tränar. Jag själv har varit dålig på att träna det senaste året, eller periodare, kan man säga. Mitt år på nautilus har självklart gjort mig stark, men att utföra styrketest i knäböj efter ett år i maskiner var inte det lättaste! Bena var starka, det kände jag, men ryggen, där fanns det ingen malla alls!
Med ynka fyra repititioner på 80kg gav det mig ett 1MR på 89kg, men då var det inte benen som satte stopp utan ryggen.
Bänkpressen har jag alltid varit svag i och utan träning kan man inte begära så mycket, vilket gjorde mig nöjd av 8repititioner på 50 kg, vilket ger ett 1RM på 63 kg :o)

Redan igår kväll beörjade jag käna den begynnande träningsvärken, jag är nog supersnabb på att utveckla denna sköna känsla. Än så länge är det benen som är värst, därför har jag tagit mig små promenader hela dagen, för att forsla bort lite slaggprodukter. Promenader och ordentligt med vatten.
På söndag börjar jag träna en vecka gratis på Nordic Club här i Kalmar, det ska bli kul och ge mig ökad motivation!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Kul att se just DIG här :o)