söndag 28 augusti 2011

Söndags latte :D

Tänkte inte på att det är söndag förrän nu, så ddet blev en söndagslattte, vilket var flera månader sedan jag drack.

Jag är lite förkyld och trött efter två sena kvällar då jag kom I säng runt kl2. Igår var det födelsedagsfest för en av irländarna som bor I huset och I fredags gick vi på en studentfest.

Studenterna hade ju hört att vi skulle. Komma och var nyfikna på oss, ffa killarna ville veta allt om vår utbildning och om vårt land (även om de trodde vi kom från Schweiz (eller hur det stavas)).

Anna och jag trodde att de var vana vid jordskalv och läskigheter, här borta, men deras liv berättas nu för tiden i "före och efter jordbävningen". Jag kan ärligt säga att i fredags och i morse var det små skakningar, i fredags kände jag dem inte när vi var på festen men i morse så gungade sängen. Det var som i barndomen när tåget åkte förbi och huset skakade, inte värre än så :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Kul att se just DIG här :o)