måndag 29 augusti 2011

På vägen hem

Idag har vi varit på skolan där vi ska göra. Vårt projekt. Vi vet ännu inte vilka elever som ska ingå i studien, men vi försöker nu att lära känna dem, så de ska känna sig trygga i vårat sällskap.

Det hände något märkligt idag, den sjukgymnasstudenten som tar hand om oss där har varit där i ca fyra veckor. En av killeleverna har hon inte kunnat komma nära, han har varit motsträvig och har inte velat tränat och grejat. Men mig fattade han tycke för, vilket var mycket ovanligt och det gick lite väl långt när han ville kramas och rida på min rygg. Jag trodde det var helt normalt då sg-studenten bara skrattade och inte sa något att han skulle sluta. Nu vet jag att de inte brukar göra sådant och vet var gränsen går, men det är inte lätt om ingen inte säger något.

Vi följde även med till badhuset och gymmet, Anna fick bada och jag hjälpte till i gymmet, vilket var mycket kul, men jag fick ett enormt sug att träna själv. Vi hoppades att vi skulle ha tillgång till gym här i Christchurch, som studenterna har i Dunedin, men tyvärr inte. Vi får se att vi får tag i något prisvärt, för det skulle vara så skönt att komma igång :-)

På vägen hem toog vi oss en fika och där träffade vi den söta katten, den hade en grå och vit kompis oxå, söta och tysta.  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Kul att se just DIG här :o)