onsdag 17 februari 2010

Mitt i veckan dagen....

Stackars Anja Pärson! Hoppas vurpan gick bra!

Igår tränade jag spinning. Jag hade sett fram emot passet flera dagar, varför undrar ni? Jo, instruktörens namn lockade mer än själva spinningen. Om man har samma efternamn som en nybliven OS Guld medaljör, så skapas det nog förväntningar.

Varför går jag på spinning? Jo, för att ha en vägledare, så jag slipper tänka själv. Om jag inte orkar, ok, då gör jag som jag vill, men jag vill orka och följa instruktören till helst 100%.

Igår var musiken bra, Cecilia var skit skön, men alla låtar hade fritt val. Sitta eller stå som man ville (förutom en låt då man skulle köra som en kompis körde), visst om det var backe så skulle det vara backe, men resten var upp till oss själva.
Någon enstaka låt med fritt val är jätteskönt, men ett helt pass, nä jag vill ha något annat!

Idag var det dags för blodgivning. Jag hade bestämt att titta förbi innan skolan, om det var lugnt med folk, så hade jag tid. Det var bara jag och två plasmagivare där och jag hade 40min på mig, så jag fyllde i pappret och anmälde mig.
Självklart strulade det till sig och de fick inget blod från vänster armen (som gick bra sist).
Ny nål, nya rör och påsar fick plockas fram och tiden gick. Sen stack de i högerarm, aj vad ont det gjorde, men visst kom det blod. (jag är nålrädd och detta är min terapi).
Typiskt när man känner sig tidspressad :o)

3 kommentarer:

  1. Vad duktig du är som lämnar blod!!
    Och vilken insats av Anja idag. Hon är helt galet bra!!

    SvaraRadera
  2. Bella: Tack :o) Ja, Anja är fantastisk, men de säger ju att man ska "ut på banan igen" så fort som möjligt!
    Har du ett fint sportlov?

    SvaraRadera
  3. Tack, det har jag!
    Det snöar dock på tok för mycket för min smak. Har ni snöstorm hos er också?

    SvaraRadera

Hej! Kul att se just DIG här :o)