måndag 15 februari 2010

Öronproppar


Propparna med snöre är de jag använder på spinning,inte jättebekväma och "skramlar" lite,när snörena kommer åt kläderna. De uppfyller mina krav,sorterar bort alla "runtomkring" ljud och musiken blir lagom hög, jag gör varken min egna andning och hjärtslag,men det kan även bero på musiken :-D Jag håller med Anna, som lämnat en reflextion under spinning inlägget längre ner, att de gulapropparna är bra,men vid promenad hör man sin andning väldigt tydligt. Jag tycker dock det kan vara meditativt tills jag går i en backe och andningen ökar. Så Anna,jag har inget tips mer än att du kan utnyttja andningen och hjärtslagen som en inre melodi som för dig framåt. Just andningen och hjärtslagen hjälper mig att ta det lugnt när jag skriver tenta, ja jag använder proppar även då. När jag hör att andningen sticker iväg(jag blir inte medveten om det utan proppar när jag är nervös) så andas jag bara lugnt ett tag och känner mig genast lugnare. Den största anledningen till att jag använder dem på tenta är för att inte bli uppstressad av att höra andra bläddra i pappren,eftersom jag är en slow reader :-D

1 kommentar:

  1. Jag har själv ett par liknande öronproppar med snöre. Mina är gula och gröna och fanns på apoteket för ett tag sedan. Tror Jula har dem numera. Har dock tagit loss snöret på mina. Använder dessa på spinning och även när jag simmar. Så skönt att slippa få vatten i öronen och även dämpa barnskriket en del på badhuset. Kan dock hålla med om att det faktisk är rätt rogivande att höra sina andetag. Fick lite tips av en klasskompis (som också använder öronproppar när hon pluggar) idag om att man hör andetagen mindre om man pluggar in propparna riktigt djupt i öronen. Fungerade faktiskt riktigt bra men det var svårt att få ut skumpropparna efteråt. Men vad gör man inte för att kunna plugga ostört till en tenta. Koncentrera mig så mycket bättre när det är lugnt och tyst om kring en. Skumpropparna är verkligen ett bra studie- och tentahjälpmedel. Fler borde verkligen testa öronproppar.

    SvaraRadera

Hej! Kul att se just DIG här :o)