fredag 13 augusti 2010

Utanför mitt fönster


Gårdagens cykling blev en varierande historia. Dagen innan hade vi hört så mycket om cyklingen hit och dit att det skulle vara skitjobbigt och krävande och gruppen som hade cyklat dagen innan hade spytt galla över den jobbiga vägen och skrämt upp oss rejält. Därför fick min grupp ett val; att åka hela vägen, åka en del av vägen eller inte alls prova på att cykla i alperna och cykla runt Hallstätter see istället.
Jag tänkte att jag inte bara kunde strunta i det utan att prova, så jag hängde med, men det var jobbigt, skitjobbigt och därför blev det bara tråkigt. Vi bara åkte uppför i 1,5h tills vi kom till en utsiktsplats med tunnlar och bergsskrevor, med en fantastisk och storslagen utsikt.
Efter att vi hade åkt lit off road, ner från utsiktsplatsen fick vi frågan :- Är det någon som vill tillbaka, för nu är det sista gången ni kan vända om på ett enkelt sätt. Jag som trodde det fanns möjligheter att vända efter lunch och hade tänkt hänga med tills dess, men eftersom det var som det var, så valde jag att avbryta cykelbergsbestigningen, men kände mig nöjd och glad över min prestation.
Efter en lång och slingrig grusväg kom vi tillbaka till civilisationen, jag fick sällskap av ena läraren och efter en god lunch cyklade vi en bit runt Hallstätter see.
Det är fantastiskt vad vacker naturen är här, även om vi hade bra fart under däcken, njöt jag hela vägen (förutom i ett par backar till).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Kul att se just DIG här :o)