torsdag 10 december 2009

Tiden flyger iväg

Nu har jag vilat upp mig efter natten på bussen från Stockholm. Jag har då inte slöat hela dagarna, utan nu är det plugg som gäller! Vi har tenta om 5 dagar i funktionsanalys, ett mycket spännande ämne, som jag vill lära mig mer om.
Gillar inte när kurserna först bara skrapar lite på ytan och fortsätter senare, men det kanske är ett bra sätt. Repetition, repetition, det är det som kommer göra oss till bra sjukgymnaster.

Jag har även sökt en xtra kurs i "friluftsledarskap och lärande" , den känns ganska lik "avancerat friluftsliv" kurserna jag gick i Kalmar. Denna är på 15p och sträcker sig över hela terminen, vilket ger möjlighet att utnyttja flera årstider, på schemat finns fjälltur med bivack bygge och "att gå på tur", kajakpaddling, klättring och vandring.
Det jag mest ser fram emot är kajakpaddling (även om jag inte var en höjdare paddlare sist) längs högakusten (om det inte blir i någon närliggande älv), men självklart kommer allt bli spännande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Kul att se just DIG här :o)