onsdag 16 december 2009

Hjärnsläpp :o)

Jag fick ordentlig hjärnsläpp igår på den praktiska tentan. I ett av rummen där jag skulle utföra ett test i grovkraft på knäextension (sittandes och "sparka" benen framåt till utsträckt läge), så fick patienten göra testet i knäflexion, en helt motsatt rörelse. Inte underligt att tjejen inte höll emot åt mitt håll, när jag gav henne instruktion, för hon trodde väl att jag menade åt andra hållet. Att jag inte fattade att något var galet.
Jag flinar fortfarande för mig själv när jag tänker på det, jag som läste på uppgiftslappen flera ggr :o)

Nu har vi börjat med biomekanik, knepigt värre för mig som inte pluggat fysik sen i högstadiet och gjorde ett tappert försök att läsa matteB för fem år sedan. Förstår nu varför tenta tiden är fem timmar, så man ska hinna räkna ut alla uppgifter grafiskt, om man inte kan räkna uppgifterna analytiskt.

Ni undrar kanske vad jag har för träningsplaner framöver, det undrar jag med :o) Ska i alla fall upp till gymmet och fixa Sverigekort, så jag kan träna i norrköping i jul, men sen får vi se hur det blir.
Efter nyår blir det i alla fall andra bullar, och verkligen inga vetebullar :o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Kul att se just DIG här :o)