måndag 14 december 2009

Äntligen


Nu börjar det bli lite vitt på marken,det har snöat sedan i eftermiddags,men det har inte gett något kraftigare snötäcke. Om det håller i sig så får vi njuta av knarr under fötterna resten av vintern :-D Nu över till något annat,jag tittade på amerikanska Biggest loser,förra veckan. Deltagarna skulle förberedas att komma hem till verkligheten. Verkligeten att kombinera livet med jobb,nyttig mat och träning 4h per dag! Ska man träna 4h per dag? Är det normalt? Jag var träningsnarkoman på 90-talet och snittade 30h träning i veckan och då ansågs det sjukligt,eftersom jag inte var elitidrottare. Vad anses vara normalt idag,måste man träna 4h om dagen för att vara hälsosam? Jag tror verkligen inte det, ca 7h i veckan känns normalt och en viktig del i ett hälsosamt liv är den uttjatade "vardagsmotionen". Jag kan känna stor skillnad att vara student och sitta still mer än förut,när jag är van att stå upp och jobba 8h om dagen. Jag känner att mina promenader fram och tillbaka till universitetet (30min dit och 30min hem) är värdefulla och ger mig xtra energi. Som vännen i betongen hävdar (ej ordagrant) att man inte ska bo för nära sitt jobb eller skola, aktiviteter eller nöjen,så man kan cykla eller promenera för att hålla sig i form :-D

1 kommentar:

  1. Friend of concrete17 december 2009 kl. 20:36

    Har jag sagt det? mkt förståndigt. Jag saknar verkligen att kunna cykla till jobb eller skola. Men i dessa snöstormstider är jag nöjd med tunnelbana. Hade jag bott utmed busslinjen vete katten hur jag kommit hem idag.

    SvaraRadera

Hej! Kul att se just DIG här :o)