lördag 24 oktober 2009

Förvånande


Jag hade ett givande läkarbesök igår. Jag har nedsatt funktion i sköldkörteln,som är ganska vanligt sak,och när man flyttar runt,så får man träffan en läkare,innan man får börja ta prover. Läkaren inleder samtalet med frasen "du är ju här för att du har underfunktion i sköldkörteln,men vi ska göra en ordentlig bakgrundskoll". Innan jag gick på besöket idag klagade jag på systemet,för några klasskamrater,att man måste dra samma historia om och om igen,för en ny läkare. Därför blev jag så förvånad och självklart glad,när han lyssnade på mig,antecknade allt på oranga post-it lappar och frågade och frågade. Länkaren i Kalmar fick mig att inse att sköldkörtel rubbningar kan påverka hela kroppen,men framför allt hjärt,-kärlsjukdomar,vilket finns i släkten. Hela mötet slutade med lite kläm på magen och lyssnande på hjärta och lungor och att jag skulle komma tillbaka och ta blodprover,ultraljud på äggstockarna,EKG,mäta mig,väga mig och ta ett midjemått. Läkaren sa :- Du ska ju stanna här minst tre år och då måste vi se till att din hälsa är den bästa. Man kan tro att jag verkligen är sjuk,men förhoppningsvis är det inga andra fel än sköldkörteln,men det känns jättebra att få ännu en ordentlig genomgång :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Kul att se just DIG här :o)