söndag 12 oktober 2008

Allt eller inget!

(bilden är lånad från www.ostran.se)

Efter en mycket trevlig vecka stundade finalen ikväll, musikalen "Allt eller inget -The full Monty", baserad på filmen med samma namn.

Filmen om de strippande arbetslösa stålindustri männen, hade bytts ut mot svenska sågverks arbetare.
Jag log mig igenom hela(nästan) musikalen, den hade allt, kärlek, glädje, sorg och konflikter. De olika karaktärerna färgade musikalen på sitt sätt och gjorde att tiden rusade iväg!

Jag har småpratat lite med regissören och när jag nu vet vilka tankar som format musikalen, på detta unika sätt. Så kände jag den djupa innebörden och den berörde mig nog mer än den hade gjort annars.

Verkligen en strålande föreställning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Kul att se just DIG här :o)